De organisatie
De organisatie is al sinds 1929 een producent en distributeur van bouwmaterialen. Wat ooit begon als fabrikant van betonproducten is uitgegroeid tot een moderne onderneming met een breed assortiment producten voor ruwbouw, afwerking en tuin.
Ze leveren hun producten aan bouwmarkten (DIY-sector) en aan de professionele bouwmaterialenhandel in Nederland en België. Dankzij de eigen productie behouden ze volledige controle over kwaliteit, duurzaamheid en leverbetrouwbaarheid.
Wat deze organisatie echt onderscheidt is de combinatie van innovatie, duurzaamheid en een no-nonsens mentaliteit. Als familiebedrijf met korte lijnen en een platte structuur heerst er een informele, betrokken en energieke sfeer. Collega’s staan voor elkaar klaar, werken hard, maar hebben ook plezier in wat ze doen.
De organisatie heeft de ambitie om verder te groeien en zich te professionaliseren op de Nederlandse markt. Er bestaan al samenwerkingen met bouwmarkten (DIY-sector), maar er liggen groeikansen bij professionele bouwmaterialenhandel.
De functie
Als Business Development Manager ben jij het gezicht van de organisatie in Nederland en speel jij een sleutelrol in de groei van het bedrijf. Jij bent verantwoordelijk voor de commerciële groei bij bouwmarkten en de professionele bouwmaterialenhandel. Je volgt het hele salestraject: van eerste contact tot het sluiten van de deal.
In het begin richt je je vooral op het versterken en uitbreiden van bestaande samenwerkingen met bouwmarkten. Vervolgens ga je actief op zoek naar nieuwe kansen binnen de professionele bouwmaterialenhandel. Ongeveer de helft van je tijd besteed je aan het uitbouwen van relaties met bestaande klanten, terwijl je de andere helft gebruikt om nieuwe samenwerkingen te initiëren met als doel om het marktaandeel in Nederland te vergroten.
Het is een zelfstandige rol met veel vrijheid en verantwoordelijkheid, die vraagt om een ondernemende persoonlijkheid met sterke communicatieve vaardigheden. Samen met de Commercieel Directeur ontwikkel en realiseer je een salesplan om de Nederlandse markt verder te bewerken.
Je krijgt de ruimte om initiatief te nemen, terwijl je kunt rekenen op de ondersteuning van een betrokken binnendienst en een directeur die ondernemerschap stimuleert. Met een sterk productportfolio, duurzame positionering en een familiaire maar professionele werksfeer, zijn alle ingrediënten aanwezig om succesvol te zijn.
Dit wordt er van jou gevraagd
• Hbo werk- en denkniveau;
• Minimaal 5 jaar commerciële ervaring in de bouwsector;
• Een bewezen trackrecord;
• Een netwerk in de bouwmaterialenhandel of DIY-branche is een pré;
• Je bent zelfstandig, ondernemend en communicatief vaardig
Dit krijg je ervoor terug
• Een vast salaris tot plusminus €5.000 (afhankelijk van ervaring);
• Auto, laptop en telefoon van de zaak;
• 26 vakantiedagen;
• Netto onkostenvergoeding van €124,45 per maand;
• Pensioenregeling;
• Doorgroeimogelijkheden naar een landelijke management functie.