Veelgestelde vragen voor Werkgevers

Werken jullie landelijk?

Ja, vanuit onze twee vestigingen vinden wij verkopers in alle hoeken van het land. De interviews vinden in principe gewoon plaats op ons kantoor, alhoewel we soms ook sessies inplannen op andere locaties.

Werken jullie op no cure no pay basis?

Ja, in principe wel. De factuur volgt dan pas als onze klant een overeenkomst heeft bereikt met onze kandidaat.

Werken jullie exclusief?

We stellen exclusiviteit niet als voorwaarde, alhoewel exclusiviteit voor zowel onze klant als voor onszelf voordelen kan hebben. Zonder exclusiviteit kunnen we bijvoorbeeld de naam van onze klant niet noemen, daardoor is de impact van de advertentie wellicht iets minder en mist de opdrachtgever de zogenaamde “employer branding exposure”.

In welke branches werken jullie?

In elke branche, je kunt het zo gek niet bedenken. ICT, media, (Fin & High)Tech, industrie, consultancy, zorg, techniek, FMCG, retail, bouw, logistiek, hospitality, automotive, energie, telecom, finance, facilities. Ze zijn ons allemaal even lief, we zijn in alle branches succesvol.

Bemiddelen jullie ook zwaardere functies?

Ja, we bemiddelen álle commerciële posities, van telefonische- of showroom verkoper tot (key) accountmanager tot Sales Manager tot CCO. Voor de zwaardere posities zetten we onze Senior Recruiters of Managing Consultants in, voor directie en C-level zijn de Founders inzetbaar als Consultant.

Detacheren jullie ook?

Nee, onze propositie is heel helder; Alleen werving en selectie, alleen sales.

Veelgestelde vragen voor werknemers

Kan ik me bij jullie inschrijven of een open sollicitatie sturen?

Ja, dat kan. Je gegevens worden dan in ons bestand opgenomen en een consultant kan vanuit onze database een match maken tussen jou een concrete vacature. Maar we raden je aan om gericht te reageren op concrete vacatures. Dan ben je niet afhankelijk van de match die een consultant maakt, je blijft zelf aan het stuur zitten. Daarnaast kun je dan ook je “pitch” afstemmen op de betreffende vacature, dat is natuurlijk sterker dan een algemene reactie.

Kan ik ook een oriënterend gesprek voeren met een consultant?

Wij werken vanuit concrete vacatures waarbij we dan de perfecte match zoeken voor onze opdrachtgevers. Bij deze aanpak past beter dat wij kandidaten uitnodigen, dan kunnen we het ook meteen over de specifieke eisen en uitdagingen van díe vacature hebben. De kandidaat kan zich daar dan ook gericht op voorbereiden. Om die redenen gaan wij liever geen oriënterende gesprekken aan.

Hoe snel reageren jullie op een sollicitatie?

Wij streven er naar om iedereen binnen vijf werkdagen antwoord te geven.

Kunnen jullie iedereen een persoonlijk onderbouwde afwijzing sturen?

Nee, dat is voor niet mogelijk. Je moet je voorstellen dat een consultant per dag gemiddeld 20 sollicitaties ontvangt. Er zitten te weinig uren in een dag om deze mensen allemaal persoonlijk uit te leggen waarom ze niet in aanmerking komen. Vaak is het wel zo dat je zelf wel kunt zien waar het waarschijnlijk mis ging als je nog eens goed kijkt naar de functie-eisen. Daarbij zijn wij ook heel kritisch als het gaat om gemiddelde lengte van dienstverbanden en progressie in carrière.

Wat wordt er gedaan met mijn CV?

Wij slaan je CV op in ons bestand, daarvoor vragen we je overigens toestemming in de email die wij je sturen. Vervolgens handelen wij volgens de algemene verordening gegevensbescherming, meer kun je hier over lezen in onze Privacy Statement.