Introductie

Onze opdrachtgever is een productie- en marketing & sales organisatie, die consumentenproducten op de markt brengt. Iedere Nederlander heeft een product van hen in huis. Uitgegroeid tot marktleider met een breed assortiment van vernieuwende producten en accessoires voor wijn en overige alcoholische dranken met daarnaast ook een range van keukenartikelen. Als originator positioneren ze zich met een groot deel van hun producten in de top van de markt. Deze producten onderscheiden zich door functionaliteit, originaliteit en uiteraard kwaliteit. Maatschappelijk betrokken organisatie met een gedreven cultuur die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Loyale medewerkers met hart voor de zaak en een sterke innovatie drang.

Voor de verdere professionalisering van de Sales afdeling van onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Export manager. Je bent verantwoordelijk voor de omzet- en margegroei per markt en account per land (in Azië). Er wacht jou een mooie uitdaging want je zal de partnerships van bestaande partnerships met (key) retailers en distributeurs gaan managen en versterken. Uiteraard ga je ook op zoek naar nieuwe klanten en kan je deze zelfstandig omzetten naar een tevreden vaste klant.

Jij bent de oren en ogen voor onze opdrachtgever in Azië. Dat betekent dat jij de markt verkent en de lokale marktbehoeften vertaalt naar korte en langere termijn commerciële kansen. De insights deel deel je met de organisatie en je scherpt hiermee de propositie aan en je zet nieuwe strategische plannen op. Deelname aan internationale beurzen ga je ook voor je rekening nemen.

Je bent een hands-on salestalent met een sterke drive om de commerciële doelstellingen te behalen c.q. te overtreffen. Je bent communicatief sterk, flexibel, proactief en in staat om onder druk te werken. Je bent gewend om te werken met personen en organisaties uit verschillende culturen, bij voorkeur Azië. Je bent bereid tot reizen, veelal betreft het weektrips.

De uitdaging in de baan zit met name in het voor je winnen van de internationale klanten, het is daarom een enorm groot voordeel als je naast Engels ook Chinees spreekt.

Functie-eisen

* HBO werk- en denkniveau;
* Een aantal jaren internationale commerciële ervaring in Azië, bij voorkeur binnen FMCG of soortgelijke business
* Uitstekende beheersing van de Engelse taal, in woord en geschrift
* Beheersing van meerdere andere talen is een pré

Aanbod

* Een uitdagende baan voor 38 uur per week binnen een dynamisch bedrijf met stevige ambities
* Een marktconform salaris met bijbehorende secundaire arbeidsvoorwaarden
* Werken bij een maatschappelijk betrokken organisatie
* Reiskosten vergoeding en 100% pensioenregeling
* Een collegiale en energieke werkomgeving
* Reizen naar Azië voor je werk



Sollicitatie

Jelle van den Berg