Introductie

Voor een marketingbureau die ondernemers helpt om te groeien door middel van doelgerichte marketing en slimme software zijn wij op zoek naar een Business Development Consultant. In de functie zal jij je bezighouden met het van A-Z begeleiden van potentiële klanten. Dus van het eerste contact tot en met de overdracht naar het projectteam voor de implementatie en natuurlijk ook een stukje relatiemanagement. Dus ben jij proactief, commercieel en begrijp jij de meerwaarde van een goede marketingstrategie? Lees dan vooral even verder.

Waar veel bureaus zich richten op dé grote klanten, campagnes en naamsbekendheid, richt dit bureau zich op de ondernemer. Ondernemers die door gebrek aan tijd, kennis of marketingbudget moeite hebben om te groeien binnen de markt, maar net zo hard behoefte hebben aan een stevige en resultaatgerichte online marketingstrategie. Klanten bevinden zich dus dan ook voornamelijk in het mkb (+), hierbij kun je denken aan jonge startups, accountancy kantoren, consultancybureaus, maar bijvoorbeeld ook Microsoft partners binnen de IT.

Doormiddel van een projectteam (Marketing Specialist, Customer Success Manager en freelancers) zullen verschillende aspecten binnen Marketing voor deze ondernemers worden gecoördineerd en gerealiseerd. Dit kan bijvoorbeeld gaan om de creatie van content, maar de organisatie kan ook alle strategische marketingactiviteiten uit handen nemen, soms in samenwerking met de marketingafdeling van de desbetreffende klant.

Maar om deze ondernemers hiermee te helpen heeft de organisatie jouw creativiteit en saleservaring nodig. Door video’s, marktonderzoek, referenties bij bestaande klanten, je LinkedIn netwerk of een simpel belletje zal je in contact te komen met potentiële klanten. Na het inplannen van de afspraak zal jij zelf met de ondernemer om tafel gaan om te bepalen wat het doel is van de samenwerking. Of het nu gaat om groei in omzet, impact, naamsbekendheid of bereik, samen met de ondernemer ga je de doelgroep nauwkeurig in kaart brengen en bekijken welke tools en campagnes er nodig zijn om deze doelgroep zo goed mogelijk te kunnen bereiken. Bij akkoord ga je het project intern oppakken met je collega’s. De Customer Success Manager zal de implementatie in werking stellen, maar natuurlijk houd jij contact met de klant om te zorgen dat alles succesvol en soepel verloopt.

Je komt terecht op een fijn kantoor in Amsterdam-Zuid en in een team van professionele marketeers, developers, projectmanagers en sales consultants. Binnen de functie heb je enorm veel vrijheid en ben je meer dan welkom om je ideeën te delen en deze natuurlijk ook uit te voeren. Tevens is er de mogelijkheid om wellicht snel de stap te maken naar een teamlead positie.

Kortom, beschik jij over die drive om de ondernemer te helpen groeien, maar daarnaast ook over een commerciële blik en kennis van alles omtrent online Marketing? Dan vertel ik je graag meer over deze mooie uitdaging!

Functie-eisen

* 3+ jaar aan commerciële ervaring in een B2B (Marketing) omgeving
* Bachelor diploma
* Omgeving Amsterdam
* Een goede kennis + ervaring wat betreft online Marketing en affiniteit met de MKB doelgroep, direct schakelen met ondernemers
* Creativiteit, pro-activiteit, vrijheid = verantwoordelijkheid, commerciële mindset.

Aanbod

* Een goed salaris + een uncapped bonussysteem, commissie op elke sale!
* Een goede leerschool, team van professionele en getalenteerde marketeers en consultants
* Alle ruimte voor creatieve input en ideeën
* Doorgroeien naar een eventuele teamlead positie
* Fijn kantoor in Amsterdam Zuid.

Sollicitatie

Meike Hagedoorn